Objektet e Vizatimit Objekt Snap OSNAP  
Selektimi i Objekteve Dimensionimi Permasat  
Modifikimi i Objekteve
   
Madhesite Direkte    
Ndihmesit Vizatimor    
Njesite dhe shkallet    
Koordinatat    

 

 

 

NDRYSHIMI I OBJEKTEVE TE VIZATIMIT

 

Ky shpegues merret me modifikimn e objekteve dhe demonstron ato ne menyre praktike rast mbas rasti.

 

Hyrje

Realizimi i nje vizatimi thjesht me objekte eshte pothuajse i pa mundur nese nuk do te benim nje modifikim sado te vogel te tyre. Ne kete menyre per te realizuar kete qellim AutoCAD ju jep mundesine qe ju te modifikoni objektet ne disa menyra te ndryshme sic jane kopimiet, zhvendosjet, rotullimet, pasqyrimet shumefishimet etj. Sic edhe mund te kuptoni nga vete emertimet e komandave ju orientoheni per funksionin e tyre. Megjithate menyra e veprimit te tyre juo gjithmone eshte e dukshme e kuptueshme. Ky shpjegues eshte ndertuar per te treguar si funksionojne keto komanda. Nese dikush kerkon te dije dicka te shpejte mundet ti drejtoheni ndihmuesit me komanden gjeje shpejt “QuickFind” qe eshte klikimi i ikones ne grupin e ikonave si ne figuren e meposhteme.

Autocad 2000

Autocad 2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakonisht ne AutoCAD modifikimi mund te kryhet ne tre rruge nepermjet

a)tastieres,

b)menuse apo

c)ikonave.

Peredorimi i njeres apo tjeteres menyre varet nga perodruesi dhe fleksibiliteti i tij me AutoCAD. Te gjitha komandat e modifikimit te objekteve jane te mundeshme ne te treja menyrat. Ju mund te perdorni menyra te ndryshme per komanda te ndryshme keshtu per kopim mund te perdorni ikona, dhe per fshirje mund te doni te perdorni menu apo e kunderta kjo thjesht varet nga perdoruesi. Perdorimi i njeres apo tjeteres metode nuk eshte gabim fundja ato e realizojne qellimin por nga menyrat me te shpejta ehte perdorimi i ikonave ne AutoCAD.

Toolbar dialogue box

Ikonat per modifikimin e objekteve zakonisht jane aktive por ne rast se do te duhet te aktivizohen ato mundet qe nje gje te tille ta realizojme me ane te komandes shiko-ikonat ViewToolbars  dhe aktivizimi I grupit modifikim me ane te nje klikimi ne kutizen perbri saj. Zakonisht grupi I ikonave te modifikimit mbahet ne ekran mbasi I lehteson perdoruesit qe thjesht me nje klikim te realizojne qellimin e tyre.

 

1 Komanda Fshirje The Erase Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Erase

Egzekuto Modifikim  dhe komanden fshij

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifErase

Shtyp me tastier germen E

Keyboard

ERASE

short-cut

E

Komanda fshirje eshte nje nga me te thjeshtat ne AutoCAD dhe njekohesisht edhe nje nga me te perdoreshme. Komanda realizon  fshirjen e gjithe objekteve te selektuara ne nje vizatim. Ju gjithashtu mund te kthni nje fshirje te pavullneteshme te nje objekti thjesht duke perdorur komandedn riktheje Undo duke shtypur me tastiere germen U ose ikonen Undo nga grupi I ikonave si dhe me ane te komandes OOPS.

Radha e komandave Command Sequence

Egzekuto komanden fshij

Command: ERASE
Selekton objektin qe doni te fshini:

Selct object(pick an object to erase)
Selektoni objektet qe doni te fshini dhe shtyp tasten Enter: Return 

Select Objects (to end the selection and erase the object) Enter: Return

 

Nese ju thjesht doni te fshini objektin e fundit ju duhet te shtypni me tastiere germen L ne momentin qe ju shfaqet komanda selekto objekt "Select objects" kjo ben qe objekti i fundit do te selektohet dhe me nje enterReturn ju mund te fshini ate.

 

2 Komanda kopjo The Copy Command

 

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Copy Object

 

Egzekuto Modifikim, komanden Kopjo  

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifCopy

 

Shtyp me tastier germat CP

Keyboard

COPY

short-cut

CP

Komanda kopjo mund te krijoje nje ose disa kopje te nje vizatimi qe ju keni bere me pare. Kopjo eshte nje komande shume e perdoreshme dhe shume efektive mabsi me te ju mund te krijoni vizatime shume koplekese duke u nisur nga nje objekt I thjeshte e duke e kopjuar ate aq here sa deshironi.

Copying an object

 

Radha e komandave Command Sequence

 

Egzekuto komanden kopjo

Command: COPY
Selekto objektet

Select objects: (pick object to copy, P1)
Selekto objektet shtyp tasten enter Returnper te mbaruar procesin e selektimit

Select objects: Return(to end selection)
Percakto piken e references per kopim ose shumefishim “M”

Specify base point or displacement, or [Multiple]: (pick P2 or M for multiple copies)

Percakto piken e dyte per referncen e kopimit

Specify second point of displacement or <use first point as displacement>: (pick P3)

Shumefishimi I objekteve te selektuara mund te realizohet me ane te opsionit shumefishim I cili realizohet thjesht duke shtypur tasten “M” dhe Return ne momentin kur ju kerohet te percaktoni piken e pare te references apo te shumefishimin e objektit percaktuar sa me shume pika dhe ne fund per te mbaruar mjafton te shtypim tasten enter Return

 

3 Komanda pasqyrim The Mirror Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Mirror

Egzekuto Modifikim  dhe Pasqyrim   

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifMirror

Shtyp me tastier germat MI

Keyboard

MIRROR

short-cut

MI

Komanda pasqyrim ju krijon mundesine qe nje object te pasqyrohet kundrejt nje vije te cilen e percaktoni ju nepermjet dy pikave ashtu si ne figure.

Mirroring an object

 

Vijimesia e komandave Command Sequence

 

Egzekuto komanden pasqyrim

Command: MIRROR
Selekto objektin qe do pasqyrohet

Select objects: (pick object to mirror, P1)
Selekto objektin tjeter ose shtyp tasten enter Return per te mbaruar me selektimin

Select objects: Return(to end selection)
Percakto piken e pare ku do kaloje vija e pasqyrimit

Specify first point of mirror line: (pick P2)
Percakto piken e dyte ku do te kaloje vija e pasqyrimit

Specify second point of mirror line: (pick P3)
Doni te fshini objektin original I thoni Po ose Jo duke shtypur shtypur me tastier tastat “Y” per po dhe “N” per jo.

Delete source objects? [Yes/No] <N>: Return(for No to keep the original object)

Ne se ne komanden e mesiperme ju shtypni direct enter Return egzekutohet komanda JO mbasi prioriteti I eshte dhene kesaj komande. AutoCAD gjithmone komanden me prioritet e vendos ne fund te komandave opsionale brenda kllapave “<N>” Ne me te shumten e rasteve jepen komandat me prioritet ne AutoCAD. Ato jane me propabilitetin me te madh te perdorimit dhe ju duhet thjesht te shtypni tasten enter qe ato te egzekutohen. Ne se Ju do te doni te realizoni pasqyrime egzaktesisht horizontale apo vertikale mjafton te perdorni opsionin “Ortho

 

4 Komanda Offset The Offset Command

 

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Offset

 

Egzekuto Modifikim  dhe Offset    

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifOffset

 

Shtyp me tastier germat O

Keyboard

OFFSET

short-cut

O

Offseti eshte nje nga komandat me te perdoreshme ne vizatimet konstruktive. Komanda offset krijon nje objeKt te ri parallel ose koncentrik me objektin e selektuar. Objekti I ri krijohet ne nje distance te paracaktuar nga objekti original si dhe ne drejtimin e percaktuar nga perdoruesi me ane te percaktimit ten je pike. Ju mund te offst vija, harqe, reth elipse, shumevijesha, reze, xlines dhe splines etj.

Vijimesia e komandave Command Sequence

 

Egzekuto komanden Offset

Command: OFFSET
Percakto distancen offset ose  piken nepermjet te ciles do kaloje objekti I ri

Specify offset distance or [Through] <1.0000>: 10 (specify distance)
Selekto objektin qe do besh offset

Select object to offset or <exit>: (select object, P1)

Percakto piken e cila do te tregoje drejtimin  e offsetimit te objektit 

Specify point on side to offset: (pick direction, P2)

Zgjidh objektin e offsetimit dhe percakto piken e drejtimit e keshtu me radhe ose shtyp tasten enter Return per te mbaruar procesin e Offsetit.

Select object to offset or <exit>: Return(to end or select another object to offset)

Ne ilustrimin e meposhtem vija bojeqielli eshte offsetuar mbi bazen e distances se paracaktuar si dhe te percaktimit te pikes P2 te drejtimit te offsetimit rezultati eshte vija e kuqe object I ri perbri asaj bojeqielli original. Keti jane dy menyra offsetimi parallel dhe koncentrike.

Offsetting

Rethet mund te jene te jashteshkruar ose te Brenda shkruar me te njejten qender me rethin original.

Ne figure vijat jane me ngjyra te ndryshme per efekte te qartesise didaktike ne fakt gjate punes ato jane ten je ngjyre.

 

5 Komanda Shumefishim   The Array Command

Ikona Modifikim

 

Toolbar

Modify

Array

Egzekuto Modifikim  dhe Shumefishim    

 

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifArray

Shtyp me tastier germat AR

 

Keyboard

ARRAY

short-cut

AR

Komanda shumefishim mund te beje kopje ten je objekti te seketuar ne dy menyra drejkendore pra ne disa reshta e disa kollona si dhe ne forme polare (rethore). Ne shembulline e meposhtem jepet shumefishimim i nje drejkendshi ne dy kollona dhe tre reshta me menyren drejtkendore.

 

A)   Shumefishimi drejtkendor The Rectangular Array

Rectangular Array

Distanca midis reshtave tregohet me dimensionin DR dhe ajo midis kolonave me dimensionin DC. Kur krijohet nje shumefishim duhet mbajtur mend se reshta krijohen siper objektit original dhe kollonat ne te djathte te tij. Ky regull eshte ne mbeshtetje te sistemit kooinativ koherent te vizatimit. Sic shikohet ne figure objekti original eshte me bojeqielli ndersa ata te shumefishuar me ngjyre te kuqe.

Le te realizojme nje shumefishim vete. Se pari krijojme nje drejtkendesh me brinje 2 njesi dhe 1 njesi. Per realizimin e tij egzekutojme komandat vizado dhe drejtkendesh Drawhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifRectangle ne kete moment juve ju kerkohet te percaktoni nje pike ne fleten e vizatimit gje te cilen e beni duke klikuar diku ne te, ne vazhdimesi ju kerkohet te percaktoni piken e dyte dhe ju klikoni ne nje te tille ose vendosni sipas koordinatave karteziane te dhenat e drejtkendeshit qe doni te ndertoni 2,1 dhe shtypni tasten enter Return. Ju keshtu kenmi krijuar drejtkendeshin e kerkuar.

Rectangular Array dialogue box

Per te realizuar shumefishimin  egzekutohet komanda shumefishim “Array” qe ndodhet ne komanden modifikim. Me egzekutimin e komandes do te shikojme qe ne ekran na del dritarja dialoguese “ARRAY” e cila kerkon qe ne te percaktojme menyren e shumefishimit qe jane dy:

a)drejtkendore ose

b)polare

dhe ne bejme kete duke klikuar ne nje nga dy opsionet. Ne vazhdimesi per opsioni dejtkendor ne percaktojme se ne sa reshta dhe sa kollona do te na shumefishohet objekti original. Kjo gje percaktohet duke vendosur numrat ne kutizat perkatese te ketyre opsioneve.

Gjithahstu ne duhet te percaktojme cfare distance do kene reshtat nga njeri tjetri dhe po keshtu dhe per kollonat, keto percaktohen duke vendosur distancat ne kutizat perkatese dhe se fundmi percatojme edhe kendin nese duam qe teresia e objekteve te kete nje kend.

 

Ne se do te ndiqnim radhen e perzgjedhjes se opsioneve ne dritaren dialoguese “ARRAY” mbas egzekutimit te komandes shumefishim do te vazhdonim sa vijon, 

1.   Klikohet opsioni select object nderkohe kutiza dialoguese zhduket nga ekrani ne menyre qe perdoruesi te perzgjedhe objektin qe do shumefishoj. Mbas selektimit mjafton nje enter Return dhe ne ekran rishfaqet dritarja dialoguese “ARRAY” dhe poshte opsionit “select object” do shikoni mesazhin e perzgjedhjes se nje objekti “1 object selected”.

2.   Vendoste numri 4 ne kutizen reshtave nderkohe qe ne ekranin parashikim brenda kutizes dialoguese shfaqet efekti I perzgjedhjes se ketij opsioni

3.   Vendoste numri 4 ne kutizen kollonave

4.   Vendoset distance midis reshtave ne kutizen edituese per kete qelim

5.   Vendoset distance midis kollonave ne kutizen edituese per kete qelim

6.   Ne se doni te shikoni paraprakisht egzekuton butonin parashikim “PRIVIEW”  dhe percaktoni nje nga tre opsionet e dritares tjeter dialogues pranoj modifikoj ose anulloj.

7.   ArrayKomanda pranoj ju shfaqet produktin ne fleten e vizatimit, ajo modifikoj ju kthen ne dritaren dialoguese “ARRAY” ndersa e fundit anullon veprimin e shumefishimit plotesisht.

 

B)Shumefishimi rethor The Polar Array

Shumefishimi rethor ne parim funksionon si shumefishimi drejtkendor. Ne ndrushim ne te ne vend te percaktimit te reshtave dhe kollonave duhet percaktuar qenra e rethit, numri I objekteve qe duhet shumefishuar si dhe kendi I sektorit harkor qe mund te jete nga 0 deri me 360 grade..

 

Me egzekutimin e komandes shumefishim “ARRAY” zgjedhim opsionin shumefishim polar. steps below:

1.   Klikohet opsioni select object nderkohe kutiza dialoguese zhduket nga ekrani ne menyre qe perdoruesi te perzgjedhe objektin qe do shumefishoj. Mbas selektimit mjafton nje enter Return dhe ne ekran rishfaqet dritarja dialoguese “ARRAY” dhe poshte opsionit “select object” do shikoni mesazhin e perzgjedhjes se nje objekti “1 object selected”..

2.   Percaktojme qendren e rethit te shumefishimit te objektit kjo eshte pika C sipas figurave

3.   Vendosim nje vlere qe eshte numri total I objekteve te shumefishuara ne rastin tone 11.

4.   Vendosim kendin e sektorit harkor ne te cilin duam qe te shperndahen objektet e shumefishuara qe ne e perzgjedhim 270

5.   Egzekutojme komanden parashikoj.

6.   ArrayShtyp butonin pranoj ACCEPT dhe ne ekran do me shfaqet figura e mesiperme.

Ka dy opsione gjate shumefishimit

a)rethor ose objekti rotullohet simbas harkut ose ai

b)kopjohet pa e shvendosur ne asnje lloj kendi si ne figuren e meposhteme.

Polar Array

 

6 Komanda zhvendosje The Move Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Move

Egzekuto Modifikim  dhe Zhvendos    

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifMove

Shtyp me tastier germen M

Keyboard

MOVE

short-cut

M

 

Komanda zhvendos funksionon njelloj si komanda kopjo vetem se ne kete rast nuk krijohet nje kopje e objektit por vetem realizohet zhvendosja e tij.

Para zhvendosjes

Aktivizimi per zhvendosje

Gjate zhvendosjes

I

Zhvendosur

Moving an object

Vijimesia e komandave Command Sequence

 

Egzekuto komanden Zhvendosje

Command: MOVE
Selekto objektin qe do zhvendosesh thkesht duke klikuar mbi te ne nje pike P1, do shikoni qe objekti shndrohet me vija te nderprera 

Select objects: (pick object to move, P1)
Ne statusin selekto object shtyp tasten enter Return 

Select objects: Return(to end selection)
Percakto piken P2 te zhvendosjes

Specify base point or displacement: (pick P2)
Percakto piken e dyte qe percakton hapsiren e zhvendosjes qe do jete dhe pika P3.

Specify second point of displacement or <use first point as displacement>: (pick P3)

Ashtu si dhe per komanden kopjo pikat P2 dhe P3 perdoren vetem per te treguar distancen dhe drejtimin e zhvendosjes ato jane te perkoheshme.

 

7 Komanda Rotullo The Rotate Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Rotate

Egzekuto Modifikim  dhe Rotullo    

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifRotate

Shtyp me tastier germen RO

Keyboard

ROTATE

short-cut

RO

Komanda rotullo ju lejon ju qe te rotulloni nje object apo nje seri objektesh  reth nje pike e cila percaktohet nga perdoruesi. AutoCAD ju kerkon qe jut e percaktoni edhe nje pike te dyte e cila do te sherbeje per percaktuar nje kend rotullimi. Kjo pike mund te percaktohet (shtypet) edhe me tastier.

 

Para

rrotullimit

 

Aktivizimi

per rrotullim

 

Gjate

rrotullimit

 

I

rrotulluar

 

Rotating a rectangle

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuto komanden rrotullo

Command: ROTATE
Kendi actual pozitiv ne sistemin UCS: eshte Drejtimi Ke ndit sipas rrotullimit te akrepave te ores, Base e kendit eshte 0

ANGDIR=counterclockwise ANGBASE=0
Selekto Objektin duke klikuar mbi te P1

Select objects: (pick object to rotate, P1)
Selekto objektin tjeter ose shtyp tasten enter Return 

Select objects: Return(to end selection)
Percakto piken e rrotullimit P2

Specify base point: (pick base point, P2)
Percakto piken e dyte per referim te kendit te rrotullimit P3

Specify rotation angle or [Reference]: (pick second point, P3 or enter angle)

Rikujtojme qe kendet fillojne ne pozicionin e akrepit ora 3 dhe riten ne drejtim te levizjes antiorare. Komandat ANGDIR dhe "ANGBASE" ju rikujtojne ju per kete. Nese ju doni te levizni ne sensin orar vlerat e kendeve duhet te paraprihen nga nje shenj minus.

8 Komanda Shkalle The Scale Command

 

Ikonat egzekuto komanden Modifiko

Toolbar

Modify

Scale

Egzekuto komanden Shkalle

Pull-down

ModifyScale

Shtyp me tastier tastat SC

Keyboard

SCALE

short-cut

SC

Komanda shkalle mund te perdoret per te ndryshuar madhesine e objektit ose nje grupi objektesh. Juve ju kerkohet qe te percaktoni nje pike e cila do te sherbeje si baze e nisjes se pershkallezimit te objektit. Pershkallezimi do te kryhet mbasi ju te percaktoni edhe nje pike te dyte e cila ben te mundur ndryshimin e madhesise se objektit. Shpesh ndodh qe percaktimi i pikes se dyte me maus nuk mund te kryhet me saktesine e deshiruar per kete arsye ju faktorin e shkallezimit mund t a vendosni me ane te tastieres. Pershembull nese doni qe madhesia e objektit te behet dyfish duhet qe numri qe percakton faktorin e shkallezimit te jete 2 nese doni qe objekti te pergjysmohet duhet qe faktori te jete 0.5.

Scaling an object

 

Vijmesia e Komandave.   Command Sequence

Egzekuton komadne Shkallezim

Command: SCALE
Selekton Objektin duke klikuar mbi te me maus P1

Select objects: (pick objects to be scaled, P1)
Selekto objektin tjeter ose shtyp tasten enter Return per te mabruar selektimin.

Select objects: Return(to end selection)
Percakto piken qe do te jete baza e nisjes se pershkallezimit P2

Specify base point: (pick base point, P2)
Percakto faktorin pershkallezues duke klikuar ne nje pike P3 ose vendos ate me tastiere

Specify scale factor or [Reference]: (pick second point, P3 or enter scale factor)

Ne shembullin e mesiperm zmadhimi i pemeve eshte bere ne menyre dinamike duke e zhvendosur treguesin e mausit per piken P3. Nese do te donim te zmadhonim ate ne menyre te sakte ishte shume e thjeshte te vendosnim nurmrin e faktorit te shkalles zmadhuese me tastiere. Gjithashtu pozicioni i objektit te zmadhuar varet nga vendndodhja e pikes P2 kundrejt pikes se qendres se objektit dhe pershkallezimim midis distance se pikes P2 dhe asaj P3.

 

9 Komanda terheqje shtrirje ndryshim  The Stretch Command

Ikonat egzekuto komanden Modifiko

Toolbar

Modify

Stretch

Egzekuto komanden Shtrirje

Pull-down

ModifyStretch

Shtyp me tastier tastat S

Keyboard

STRETCH

short-cut

S

Komanda terheqje ju ofron mundesine e shvendosjes terheqjes se nje pike te nje objekti ne nje pozicion tjeter pa zhvendosur piket  e tjera te objektit. Ne shembullin e meposhtem jepet zhvendosja e nje pike te drejtkendeshit  duke lene te tjerat te pa ndryshuara.

Stretching a rectangle

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuto komanden terheqje

Command: STRETCH
Selekto objektin qe do te terhiqni duke e futur brenda kuadratit te selktimit pikerisht objektin qe do terhiqni. Kujdes selektimi duhet bere me ane te sleektimit “crossing windows” qe do te thote mausi leviz ne drejtim nga e djathta ne te majte. 

Select objects to stretch by crossing-window or crossing-polygon...
Selekto objektin kliko brenda dritares se selektuar

Select objects: (pick first point of crossing window)
Percakto piken e dyte te kendit te kundert

Specify opposite corner: (pick second point of window)
Selekto objekt ose shtyp tasten enter Return per te mbaruar selektimin

Select objects: Return(to end selection)
Percakto piken e zhvendosjes pra ate pike qe eshte e objektit

Specify base point or displacement: (pick base point)
Percakto piken ku do te zhvendoset pika e perzgjedhur

Specify second point of displacement: (pick second point)

 

10 Zhvendosja e kulmeve Stretching with Grips

Megjithese me siper pame zhvendosjen e transformimin e nje objekti nepermjet komandave ne menyre te gjate. Ne fakt  ajo qe perdoret me shume eshte zhvendosja e transformimi I objektit nepermjet kulmeve te tij direct.

Stretching with Grips

Qe te realizohet kjo veprohet keshtu selektohet objekti duke klikuar mbi te, me tej klikohet mbi ate kulm te cilin kerkon ta zhvendosesh dhe perseri klikon ne ate pike ku doni Ju qe te kryhet zhvendosja.  Shikohet qe gjate klikimit te kulmit ne fillim shikohet qe kutiza e cila eshte si tregues I selektimit mer nje ngjyre tjeter ne rastin tone te kuqe.

 

11 Komanda zgjatje The Lengthen Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Lengthen

Egzekuto Modifikim  dhe Zgjat    

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifLengthen

Shtyp me tastier germat LEN

Keyboard

LENGTHEN

short-cut

LEN

Komanda zgjatje perdoret shpesh ne vend te komandave shkurtoj “Trim”  ose shtrirje “Extend” Ne te vertete rezultati eshte I njejte si dhe keto komanda. Komanda zgjatje perdoret gjithahstu edh pe zgjatim te harqeve, vijave, shumevijeshit te hapur, harqeve eliptike, vijave te kurbuara pa perdorur prerjen apo kufijte e faqeve.

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuto komanden zgjatim

Command: LENGTHEN
Selekto objektin ose nje nga osionet e zgjatimit si shembull DY

Select an object or [DElta/Percent/Total/DYnamic]: DY
Selkto objektin qe do ndryshohet ose rikthe veprimin duke shtypur tasten U “Undo”

Select an object to change or [Undo]: (select a line or arc)
Percakto piken e re qe do jete si fundi I zgjatimit thjesht duke klikuar mbi te

Specify new end point: (pick new end point)
Selekto nje obejkt tjeter ose per te perfunduar veprimin mjafton te shtypesh tasten enter Return 

Select an object to change or [Undo]: Return(to end)

Ne opsionet e zgjatimit ka mundesi qe jut e zgjidhni zgjatimin dynamic qe ndofta eshte dhe me I perdorshmi. Ky opsion ben qe zgjatrimi I objektit tuaj te realizohet se bashku me zhvendosjen e treguesit te mausit dhe te perfundoje ne ate pike qe ju klikoni me mause.

Opsioni total ben qe jut e ndryshoni gjatesine totale te objektit sipas madhesise qe ju percaktoni. Ndersa opsioni percent ben ndryshimin e madhesise se objektuit ne ate perqindje qe ju paracaktoni. Ka dhe nje opsion tjeter qe edhte ai delta pra zgjatim pjesor I cili per vija lineare percaktohet me shifra ndersa per harqe percaktohet me kende.

 

12 Komanda shkurtim The Trim Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Trim

Egzekuto Modifikim  dhe Shkurtim    

Pull-down

Modifyhttp://www.cadtutor.net/tutorials/images/submenu.gifTrim

Shtyp me tastier germat TR

Keyboard

TRIM

short-cut

TR

Trimming objects

Komanda pre ose shkurto ka kuptim per shkurtimin ose prerjen e nje pjese te nje objekti. Qe nje object te pritet ai duhet te kete si udhezues  nje object tjeter qe mund te jete vije, hark, shumevijesh ose elips dhe kjo do te sherbeje si kufiri deri ku do te pritet objekti ose objektet.  Shembulli ne figuren e mesiperme apo kete te meposhteme jep prerjen pjesore te objekteve ne baze te nje drejteze apo disa objekteve rethore. Tekstet apo blloqet nuk mund te sherbejne si objekte per tu prere apo si kufij per objektet e tjere. Ne prerjen e objekteve kerkohet te selektohen dy here objektet se pari slektohet objekti i cili do te sherbeje si kufij deri ku do te pritet objekti tjeter dhe ky  mund te jete 1 ose disa ne figuren e meposhteme jane rethet e medhenj ngjyre blu  dhe se dyti slektohen objektet qe do priten dhe ky mund te jete nje ose disa ne figuren e meposhteme jane rethet e vegjel te zinj.

Prerja si komande “Trim” eshte nga komandat me te komplikuara te komandes modifikim. Per te realizuar kuptimin e saj do te ndjekim komandat ne vijimesi mbasi te kemi krijuar nje kuadrat, nje reth Brenda tij si dhe nje vije si ne figuren e mesiperme.. 

Vijimesia e komandave  Command Sequence

 

Egzekuto komanden Prerje

Command: TRIM
Karakteristikat koherente jane Projektimi sipas UCS dhe Faqe Asgje.

Current settings: Projection=UCS Edge=None
Selekto faqet prerese

Select cutting edges ...
Selekto objektin duke klikuar mbi vije ne piken P1

Select objects: (select the cutting edge, P1)
Selekto objektin tjeter ose shtyp tasten enter qe te mbaroj selektimi i objekteve qe do te sherbejne per te percaktuar faqet prerese

Select objects: Return(to end cutting edge selection)
Selekto objektin qe do pritet duke klikuar mbi te ne piken P2 ne rastin tone drejtkendeshi 

Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]:(pick the part of the square which you want to trim, P2)

Selekto objektin qe do pritet duke klikuar mbi te ne piken P3 ne rastin tone rethi 

Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge /Undo]: (pick the circle, P3)

Selekto objektin qe do pritet duke klikuar mbi te  ose shtyp tasten enter per te perfunduar procesin e prerjes.

Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge /Undo]: Return(to end)

Per cdo hap qe ju realizoni per prerjen keni mundesi te riktheni veprimin kjo eshte shume e favoreshme mbasi gjate prerjes se objekteve ju e kontrolloni procesin dhe eleminoni gabimet e mundeshme. Prerja mund te realizohet nga te dyja anet e objektt qe sherben si udhezues kjo varet se nga cane e tij ju filloni klikoni objektet qe do priten. Sic shikohet ne figuren me rethe kemi prerje nga te dyja anet te retheve te vegjel.

 

13 Komanda shtrirje The Extend Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Extend

Egzekuto Modifikim  dhe Shtrirje    

Pull-down

ModifyExtend

Shtyp me tastier germat EX

Keyboard

EXTEND

short-cut

EX

Extending lines

Kjo komande sherben per te shtrire zgjatur nje vije shumevijesh apo nje har deri ne arritjen e kufijeve te nje objekti tjeter te percaktuar nga ana e perdoruesit. Ne shembullin e mesiperm dy vijat e kuqe jane shtrire zgjatur deri ne vijen bojeqielli. KJo komande vepron si komanda prerje. Dy objekte selektohen nje qe do sherbeje si kufij dhe tjetri qe do shtrihet apo zgjatet deri ne kufirin e objektit te pare.

Extending about the midpoint

Vijat mund te shtrihen ne dy drejtime. Per te percaktuar drejtimin e deshiruar ju duhet te percaktoni ate per AutoCAD paraprakisht. Keshtu ne figuren e mesiperme Ju percaktoni nje pike ne qendren e vijes dhe me tej distancen e shtrirjes se fundmi duke klikuar ne te majte apo te djathte te pikes do shikoni qe shtrirja e saj ndodh ne ate kah qe ju keni klkuar.

Vijimesia e Komandave Command Sequence

 

Egzekuto komanden Shtrirje

Command: EXTEND
Karakteristikat koherente jane Projektimi sipas UCS dhe Faqe=Asgje.

Current settings: Projection=UCS Edge=None
Selekto faqet prerese

Select cutting edges ...
Selekto objektin duke klikuar ne piken P1

Select objects: (select the boundary edge, P1)
Selekto objektin ose shtyp tasten enter per te perfunduar selektimin e objekteve qe do te sherbejne per kufizime te shtrirjeve.

Select objects: Return(to end boundary edge selection)
Selekto objektin qe do shtrihet ose zgjerohet duke klikuar mbi te ne piken P2 ose zgjidh nje nga tre opsionet duke shtypur me tastier germat kapitale qe paraprijne ato.

Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: (pick the object which you want to be extended, P2)

Selekto objektin tjeter qe do zgjatet duke klikuar ne piken P3 mbi te

Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: (pick another object which you want to be extended, P3)

Selekto objektin qe te shtrihet ose shtyp tasten enetr per perfundimin e procesit.

Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge /Undo]: Return(to end)

 

14 Perdorimi i refernecave per shtrirje te objekteve Using Edgemode

Nese zgjatja e nje vije nuk pritet me ndonje objekt ju mund te perdorni metoden e referencave te faqeve "Edge"  qe eshte nje opsion i komandes shtrirje “Extend” apo vijave te objekteve per percaktimin e zgjatjes/shtrirjes se vijes.  Kur komanda shtrirje “Extend” eshte vendosur ne menyren “Extend Mode” objekti mund te shtrihet deri ne nderprerjen imagjinare te tij me faqen e nje objekti tjeter. Kjo eshte nje komande shume efektive dhe kursen shume kohe.

Edgemode = Extend

Ilustrimi i figures eshte per  shtrirjen e vijes se kuqe deri ne kufijte e vijes bojeqielli. Ky rezultat nuk mund te arrihet nese menyra e shtrirjes eshte ne gjendjen Jo shtrirje “No Extend”.  Per te kuptuar kete me mire realizoni vijat si ne figure dhe mundohuni te shtrini ato sipas menyres se paracaktuar. Mbasi te keni bere kete ndiqni komandat ne vijimesi si me poshte.

Vijimesia e komandave menyra me nderpreje imagjinare Command Sequence (Edgemode)

 

Egzekuto Komanden shtrirje

Command: EXTEND
Selekto objektin

Select boundary edges: (Projmode = UCS, Edgemode = No extend)
Selekto Objektin qe do sherbej si kufij dhe nuk do te shtrihet duke klikuar mbi te P1

Select objects: (select the boundary edge, P1)
Selekto Objektin tjeter ose i shtyp tasten Enter Return per te mbaruar selektimin

Select objects: Return(to end boundary edge selection)
Selekton objektin i cili do te shtrihet deri ne nderprejen imagjinare te objektit te pare ose shtyp germen “E” per te zgjedhur opsionin faqe “Edge”

Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: E (to use the Edge option)

Shtyp tasten enter per te percaktuar menyren e shtrirjes

Enter an implied edge extension mode [Extend/No extend] <No extend>: E (to set Edgemode to Extend)

Selekton objektin duke klikuar ne piken P2 per tu shtrire zgjatur me tej ose mban tasten shift te shtypur njekohesiht duke klikuar per te prere dicka.

Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: (pick the object to be extended, P2)

Per ne vazhdimesi ose selekton nje objekt ose shtyp tasten enetr per te mbaruar procesi.

Select object to extend or shift-select to trim or [Project/Edge/Undo]: Return(to end)

Kujdes menyra aktive e komadnes se shtrirje shfaqet gjithmone menjehere mbasi ju egzekutoni komanden shtrirje. Kjo menyre mund te perdoret edhe per komanden trim. E cila ben te mundur prerjen e vijave deri ne kufijte e nje nderprerje imagjinare me nje objekt. Menyra “edgeMode” eshte per te dyja komandat ”trim” dhe “extend

Selektimi me shift per Shkurtim dhe shtrirje Shift Selection with Trim & Extend

Selektim duke shtypur tasten shift mund tju ofroje ju egzekutimin e komandes se kundert gjate shtrirjes apo shkurtimit. Keshtu nese ju jeni ne shtrirje te objektit po te mbani te shtypur tasten shift ju realizoni nje prerje dhe anasjelltas.

 

15 Komanda Thyerje The Break Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Break

Egzekuto Modifikim  dhe Thyerje     

Pull-down

ModifyBreak

Shtyp me tastier germat BR

Keyboard

BREAK

short-cut

BR

Komanda thyerje ju mundeson thyerjen heqjen e nje pjese te nje objekti ne rastin kur ju percaktoni dy pikat e prerjes se tij ashtu si ne shembullin e meposhtem. Kjo komande mund te perdoret per shume objkete is vija, shumevijeshi, harqe etj. Kur ju kerkoni te realizoi nje thyerje ju mund te beni ate duke percaktuar dy pikat ose selktuar fillimisht objektin dhe pastaj percaktoni dy pikat e thyerjes.

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuto Koamnde thyerje

Command: BREAK
Selekto objektijn duke klikuar mbi te ne piken P1

Select objects: (select the object using the first break point, P1)
Specifiko piken e dyte P2 ose egzekuto komanden pika e pare duke shtypur tasten “F”

Specify second break point or [First point]: (pick the second break point, P2)

Seksioni midis dy pikave eshte hequr. Zakonisht AutoCAD ka si aktive thjesht selektimin e dy pikave dhe realizon heqjesn e seksionit midis tyre. Nese ju doni qe fillimisht te selektoni objektin duhet qe te perzgjidhni opsioni pika e pare “First Point”.

 

16 Komanda  Bashkim The Chamfer Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Chamfer

Egzekuto Modifikim  dhe Bashkim      

Pull-down

ModifyChamfer

Shtyp me tastier germat CHA

Keyboard

CHAMFER

short-cut

CHA

Komanda bashkim sherben per te bashkuar dy vija jo paralelel. BAshkimi i tyre ndodh ne permasa e kend te paracaktuar nga perdoruesi. Ne figuren e meposhteme jepet nje shembull i bashkimitte ketyre dy vija perberese ne nje drejtkendesh.

 

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuton komanden bashkim

Command: CHAMFER
Pararprakisht keni te caktuara distancat nje dhe dy, qe ne fakt ju mund ti rivendosni.

(TRIM mode) Current chamfer Dist1 = 10.0000, Dist2 = 10.0000
Selektohet vija e pare duke klikuar mbi te ne piken P1 ose shtyp germen D per te percaktuar distancat

Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: D (to set distances)
Percakton distancen e pare “Dist1” duke vendosur nje vlere =1 ne rastin tone dhe shtyp tasten enterReturn per konfirmimin e saj.

Specify first chamfer distance <10.0000>: 20 (enter required distance)
Percakton distancen e dyte “Dist2” duke vendosur nje vlere =2 ne rastin tone dhe shtyp tasten enter Return per konfirmimin e saj.

Specify second chamfer distance <20.0000>: Return(first distance value or enter a different value)
Selektohet vija e pare duke klikuar mbi te ne piken P1

Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: (pick P1)
Selektohet vija e pare duke klikuar mbi te ne piken P2

Select second line: (pick P2)
Do te shikoni qe bashkimi eshte realizuar dhe komandat kane mbaruar.

JU shikoni qe ne kete komande keni nje sere opsionesh qe mund te realizojne komanden bashkim. Opsioni “polyline” mund te realizoje njekohesisht bashkimin e gjithe vijave perberese te saj. Opsioni distance ju lejon qe te percaktoni distancat e dy vijave qe bashkohen, ndersa opsioni kend ju lejon te percaktoni kendin e bashkimit te dy vijave ne baze te percaktimit te nje distance.

 

17 Bashkimi me hark The Fillet Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Fillet

Egzekuto Modifikim,  Bashkim me hark      

Pull-down

ModifyFillet

Shtyp me tastier germat F

Keyboard

FILLET

short-cut

F

Komanda bashmim me hark ju mundeson bashkimin e dy vijave qe nderpriten ose te nje shumevijeshi me ane te nje harku rezen e te cilit ju e paracaktoni. Fillimisht percaktohet rezja e bashkimit te vijave dhe me tej percaktohen vijat qe do bashkohen.

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuton komanden Bashkim Harkor

Command: FILLET
Aktualisht harku eshte I paracaktuar me nje vlere qe zakonisht vjen nga percaktimi I meparshem qe ju keni bere

Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000
Slektoni objektin e pare ose egzekutoni nje nga opsionet duke shtypur germen e pare te tyre ne rsatin tone per te percaktuar rezen shtypet germa “R” me tastier per te egzekutuar opsionin reze “Radius”

Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: R
Percakto vleren e rezes se bashkimit duke vendosur nje vlere

Specify fillet radius <10.000>: 25
Selekto vijen e pare duke klikuar ne piken P1 mbi objekt

Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: (pick P1)
Selekto vijen e dyte duke klikuar ne piken P2 mbi objekt

Select second object : (pick P2)

 

Komanda mund te bashkoje eshe objekte me hark ose shumevijesha. Ne rastin e nje drejtkendeshi mundet qe te kater kendet e tij ti bejme njekohesisht me nje hark me reze te caktuar.  

 

Vijimesia e komandave Command Sequence

Egzekuto komanden bshkim me hark

Command: FILLET
Te dhenat jane te paracaktuara

Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000
Selekto objektin ose shtyp germen “P” oer te perzgjedhur opsionin shumevijesh.

Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: P
Selekto shumevijeshin duke klikuar mbi te ne piken P1

Select 2D polyline: (pick P1)
4 vijat jane bashkuar me hark si ne figure.

4 lines were filleted

Kujdes: Jini te sigurte qe rezja e percaktuar nga ju mund te bashkoje vijat ne te kundert komanda nuk funksionon.

 

18 Komanda shperthen The Explode Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Explode

Egzekuto Modifikim  dhe komanden

Pull-down

ModifyExplode

Shtyp me tastier germat EXPLODE

Keyboard

EXPLODE

Komanda shperthen realizon ndarjen e nje objeki ne elemente e tij perberes. Gjate shperthimit nuk ka ndonje efekt visual objekti qendron ashtu sic eshte por kur selektohet ai mund te selektohet vetem me pjese.

Vijimesia e Komandave

Selektohet objekti qe do shperthehet duke klikuar mbi te ne nje pike cfaredo P1 ne nje 

Select first object

Egzekuton Komanden shperthen

Explode

 

19 Komanda rotullim The Rotate Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Rotate

Explode

Egzekuto Modifikim  dhe rotullim

Pull-down

ModifyExplode

Shtyp me tastier germat Rotate

Keyboard

EXPLODE

 

 

20 Komanda shperthen The Explode Command

Ikona Modifikim

Toolbar

Modify

Explode

Egzekuto Modifikim  dhe komanden

Pull-down

ModifyExplode

Shtyp me tastier germat EXPLODE

Keyboard

EXPLODE