Objektet e Vizatimit Objekt Snap OSNAP  
Selektimi i Objekteve Dimensionimi Permasat  
Modifikimi i Objekteve    
Madhesite Direkte    
Madhesite Direkte    
Njesite dhe shkallet    
Koordinatat    

 

OSNAP OBJEKT SNAP

Ky shpjegues i meson lexuesit gjerat kryesore qe AutoCAD perdor ne lidhje me Objekt Snap ose Osnap komande. Keto njohuri transmetohen nepermjet shembujve te thjeshte. Gjithastu shpeguesi mbulon edhe funksionimin e perkohshem te gjurmeve apo objekteve me gjurme.

15

Hyrje

Objekt Snap ose Osnap shkurt eshte nje ndihmes vizatimi i cili perdoret ne bashkepunim me komanda te tjera dhe ndihmon qe ju te realizoni nje vizatim te sakte. Osnap ju ndihmon qe ju te percaktoni saktesisht nje pike te nje objekti i cili eshte i vendosur diku. Per shembull nese ju doni te shenoni fundin e nje vije me komanden Osnap e percaktoni sakte ate ndersa me dore te lire gjithmone do te jete e perafer dhe jo e sakte. Osanp, ne AutoCAD, behet kaq i rendesishem saqe ju nuk mund te realizoni nje vizatim te sakte pa ndohmen e tij. Per kete arsye ju duhet te zhvilloni nocionet e kuptimit te plote e te gjere te Osnap si dhe se si funksionojne ato.

Ketu me poshte shpegohen te gjitha funksionet e Osnap. Gjithashtu me poshte jane nje seri shembujsh qe jane realizuar me perdorimin e ndihmesit te vizatimit Osnap. Duke ndjekur keto shembuj eshte rruga me e mireper te kuptuar dhe perceptuar drejte e ne menyre efektive perdorimin e Osnap. Gjithastu gjate punes jepen shembuj per perdorimin e terheqjes dhe filtrimit te pikave. Nese do tju duhet ndonje indformacion i shpejete vetem kliko ne nje nga ikonat e meposhteme e cila te con en shpegimine Osnap.

 

Temporary Tracking Point

Snap From

Snap to Endpoint

Snap to Midpoint

Snap to Intersection

Snat to Apparent Intersection

Snap to Extension

Snap to Center

Snap to Quadrant

Snap to Tangent

Snap to Perpendicular

Snap to Parallel

Snap to Insert

Snap to Node

Snap to Nearest

Snap to None

Object Snap Settings

Nje shembull

Ky shembull eshte per te dhene nje ide pedoruesit se si funksionon Osnap. Mjafton te ndiqni komandat ne vijimesi per te kuptuar se si ndertohet nje reth dhe nje vije qe bashkon qendren e tij me piken e rethit qe eshte si ajo pozicionimit te ores ne 12.

Per te vizatuar rethin

Egzekuto komanden reth

Command: CIRCLE
Percakto qendren e rethit duke klikuar ne nje pike cfaredo ose perzgjidh nje opsion tjeter te krijimit te rethit

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]: (pick a point in the middle of the drawing window)

Percakto rezen e rethit ose diametrin e tij.

Specify radius of circle or [Diameter]: (pick another point to draw the circle, the size is not important)

osna-01

Per te vizatuar vijen duke perdorur ndohmesin Osnap

Egzekuto komanden vije

Command: LINE
Starton nga pika shtyp qender “CEN”

From point: CEN (this is the short-cut for the Center Osnap)
e objektit kliko ke pika P1

of (pick point P1 on the circumference of the circle)
Te pika shtyp “QUA” per te treguar piken e ores 12

To point: QUA (this is the short-cut for the Quadrant Osnap)
kliko ke pika P2 e objektit  

of (pick point P2 on the circumference of the circle)
Shtyp Enetr

To point: Return(to end)

Ne kete menyre Ju keni vizatuar nje vije nga qendra e rethit dhe egzaktesisht qendra deri te pika e rethit, vertikal me qendren, por qe eshte egzakt pika qe shpreh oren 12. Ju keshtu keni vizatuar ne menyre perfekte dhe te sakte vijen qe donit.

Kur ju perdorni ndihmesin Osnap ju mjafton ta coni kursorin afer pikes qe kerkoni sepse AutoCAD automatikisht e con kursorin ne pozicionin ku ndodhet pika qe duhet per tu bashkuar apo nisur nje objekt vizatimi. Vlen te permendet se kur ju e keni ofruar kursorin prane pikes ne te cilen doni te veproni nje tregues dinamik markues i Osnap rethon piken ose shfaqet mbi te kjo per te terhequr vemendjen dhe fokusuar me mire piken me te cilen kerkon te veprosh. Kjo eshte shume efektive kur ju kei dy a me shume pika prane njera tjetres. Cdo lloj pika ka tipin e markimit te vete. Keshtu ne rastin  e qendres se rethit ju pate qe markuesi i Osnap ishte nje reth ndersa per piken e rethit qe shpreh oren 12 sic e pate ishte nje romb. Kur ju levizni kursorin prane nje pike Osnap do vini re qe kursori kercen automatikisht ke pika e Osnap kjo veti quhet Magnet. 

Kur doni qe te klikoni ne qender te rethit duke perdorur ndihmesin Osnap duhet qe kursori te kaloje rethin ne menyre te tille qe te aktivizohet qendra pra te shfaqet markuesi Osnap. Kjo mbasi rethi konsiderohet nga ndihmuesi si nje vije e jashteshkruar dickaje.

Ka raste kur ju mund te afroheni shume afer pikes me dore te lire gjate vizatimit te nje objektit por kjo asnjehere nuk do te ishte me e sakte se sa kur te perdorni ndihmesin Osnap. Vizatimi i sakte ne AutoCAD realizohet vetem ne rastet kur perdoret ndihmesi Osnap.

Object Snaps

Object Snap Flyout

Ka  kater menyra per te aktivizuar ndohmesin OSNAP:

·         Osnapi perfitohet nga shfaqja e ikonave ne momentin kur ne kemi ikonen “Temporary Tracking Point te nxjerre ne Ikonat standarte. Object Snap Flyout

·         Ju mund te perfitoni sherbimin e ndihmesit Osnap thjesht duke i aktivizuar ato me ane te komandave “ViewsubmenuToolbars…  Kur shfaqet kutiza dialogues e Toolbarit thjesht klikoni ke kutiza e “Object Snap” gje e cila ben aktivizimine saj.

·         Ju mundet gjithashtu te shfaqni opsionet e Osnapit ne rast se mbani te shtypur tasten shift dhe klikoni me butonin e djathte te mausit ne fleten vizatimore. Ne kete rast nje menu ju shfaqet ne formen e nje pop-up ne bvendin ku keni klikuar me mause.  

·         Se fundmi ju mund te keni ne funksion Osnaps duke shtupur ne komand prompt Osnap.

Arsyeja kryesore qe Osnap ka kete flexibilitet  kaq te madh eshte qe ndihmesi Osnap eshte shume i frekuentueshem nga perdoruesi. Perdoruesit e vazhdueshem te AutoCAD e mbajne te aktivizuar tere kohen Osnapin mbasi ata duan te realizojne objekte te sakte vizatimore. Ne fakt cdo perdorues duhet te praktikohet shume me Osnap qe te familjarizohet me te deri ne ate shkalle sa mos ti beje me pershtypje prezenca aktive e Osnap.

KA 13 TIPE MARKIMI OSNAP. Pamvaresisht se te tera jane te perdoreshme gjysma e tyre eshte shume e perdoreshme dhe pjesa tjeter eshte e nevojshme per situata e raste te vecanta ose rethana speciale. Megjithate eshte shume mire qe ti njohesh ato te gjitha si dhe funksionimin e tyre gjate vizatimit. Nese do te perdorni me efektivitet Osnap-in ju do te shikoni qe ai do te jete nje ndihmes shume i mire i punes suaj me vizatimet per sa i perket realizimit te saktesise se objektit tuaj.  Por njekohesisht ai rrit shume edhe eficencen tuaj gjate vizatimit.

Ne rastet e meposhteme jane shprehur format e markeera ve Osnapit me te Kuqe, objekti i vizatimit me boje qielli dhe treguesi i mausit me nje kryq vijash te holla te bardha.  Gjithashtu edhe emertimi i tyre jepet mbi cdo figure. Cfaqja e emertimit realizohet vetem ne rastet kur ju e lini kursorin prane pikes Osnap ajo eshte ne formen e nje kutize dialogues te formes pop-up ajo eshte e qendrueshme ne varesi te qendrueshmerise se kursorit mbi pike.

1 Pika Fundore e obejktit Endpoint

Endpoint Snap to Endpoint

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Endpoint

Toolbar

Object Snap

Snap to Endpoint

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Endpoint

Tastiera shtyp “end” mbas aktivizimit qe kupton fundin e objektit

Keyboard

END (when picking)

Markeri pika e fundit “Endpoint” shfaqet ne pikate fundit te objekteve vija ose shumevijesh ose harqe. Ky eshte nje nga markerat Osnap me te perdorshem. Ai eshte ne forme katrore

 

2 Pika e mesit te Objektit Midpoint

Snap to MidpointMidpoint 

 

 

 

Shiriti i ikonave kliko ikonenSnap to Midpoint

Toolbar

Snap to MidpointObject Snap

 

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Midpoint

Tastiera shtyp “mid” mbas aktivizimit qe kupton mesin eobjektit

Keyboard

MID (when picking)

Markeri pika e mesit “Midpoint” shfaqet ne pikat e mesit te objekteve vija ose shumevijesh ose harqe. Ky eshte nje nga markerat Osnap me te perdorshem. Ai eshte ne forme trekendore

 

3Pika ne vendodhjen e nderprejeve te objekteve Intersection

IntersectionSnap to Intersection

 

 

Shiriti i ikonave kliko ikonen Snap to Intersection 

Toolbar

Object Snap

Snap to Intersection

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Intersection

Tastiera shtyp “int” mbas aktivizimit qe kupton nderprerjen e objekteve

Keyboard

INT (when picking)

Extended Intersection 

Markeri I nderprerjes se objekteve “Intersection” shfaqet ne nderprerjen e objekteve. Ai mund te shfaqet  edhe ne rastin kur objektet nuk jane nderprere por me zgjatjen e tyre ndodh nderprerja kjo veti quhet nderprerje me zgjatim. Per te realizuar kete ju duhet qe te percaktoni dy objektetsi ne figuren me poshte.

 

 

Markeri “Intersection” ka formen e nje kryqi te dy diagonaleve.

 

4Pika e nderprerjes se dukshme Apparent Intersect

Apparent Intersect

 

Shiriti i ikonave kliko ikonen Snap to Intersection 

Toolbar

Object Snap

Snap to Apparent Intersect

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Apparent Intersect

Tastiera shtyp “APP” ose “APPINT” mbas aktivizimit qe kupton nderprerjen e objekteve

Keyboard

APP or APPINT (when picking)

Ndodh qe ne AutoCad dy vija mund te jene dhe te kithta realisht dhe kur I shohim ne nje plan dy dimensional duken sikur nderpriten por qe ne fakt nuk jane te nderprera. Ne keto raste perdoret Markeri Osnap Nderprerje e dukeshme. Gjithashtu edhe nderprerja e dukeshme ka variantin e zgjatshmerise.

 

 

Forma e markerit “Appearance Intersection Extended

 

5Pika e zgjatjes Extension

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Extension

Toolbar

Object Snap

Snap to Extension

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Extension

Tastiera shtyp “EXT” ose “EXTEN” mbas aktivizimit qe kupton zgjatimin  e objekteve

Keyboard

EXT or EXTEN (when picking)

 

Extension

Arc Extension

Markeri shtrirje e metejshme e objektit vizatimor ka formen e nje kryqi te holle.

6Pika qender Center

Center

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Center

Toolbar

Object Snap

Snap to Center

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Center

Tastiera shtyp “CEN” mbas aktivizimit qe kupton qendren  e objekteve

Keyboard

CEN (when picking)

Markeri qender sherben per te percaktuar qendren e nje rethi, harku ose pjese harkore e nje shumevijeshi.  Shfaqja e tij realizohet ne momentin kur kursori kalon siper objektit te cilit I duhet shfaqur qendra.

.

7Pika kryesore te rethit, harqeve Quadrant

Quadrant

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Quadrant

Toolbar

Object Snap

Snap to Quadrant

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Quadrant

Tastiera shtyp “QUA” ose “QUAD” mbas aktivizimit qe kupton piken tangenciale me nje vije horizontale apo vertikale te objekteve

Keyboard

QUA or QUAD (when picking)

Markeri kuadrant eshte nje romb I cili shfaqet ne rastin e rethit ne kater pikat e orientimit te tij veri 90grade, jug 270,  lindje 0, perendim 180. Ky lloj marker shfaqet edhe ne rastin e polilineve apo poligoneve qe jane te harkuar ne kende “fillet” si ne figuren e meposhteme. Vlen te theksojme qe funksioni I tij eshte per ato kater kende qe theksuam me lart..

8Pika tangent Tangent

Tangent 

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Tangent

Toolbar

Object Snap

Snap to Tangent

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Tangent

Tastiera shtyp “TAN” mbas aktivizimit qe kupton tangent  me objektin

Keyboard

TAN (when picking)

Ndodh shpesh qe ne duam te realizojme nje tangenet me nje hark. Kete gje e bent e mundur me egzaktesi markeri Tangent. Forma e tij eshte nje reth me nje vije tangent siper ne horizontal. Ky marker punon ne dy krahet ju mund te vizatoni nje tangent me rethin duke niisur nga nje pike cfaredo ose e kunderta mundet te percaktoni piken ne reth ku doni qe vijta te jete tangenet dhe te vazhdoni ndertimin e saj.   

 

9Pikka perpendikulare Perpendicular

Perpendicular 

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Perpendicular

Toolbar

Object Snap

Snap to Perpendicular

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Perpendicular

Tastiera shtyp “PER” ose PERP mbas aktivizimit qe kupton vertikal  me objektin

Keyboard

PER or PERP (when picking)

Markeri vertikal sherben per realizimin e nje vije vertikale me objektin e perzgjedur. Ashtu si dhe tangentaj edhe vija vertikale mund te realizohet nga pika e perzgjedhur nga ne ne drejtim te objektit ose zgjedhim nje pike ne object dhe ngreme nje vertikale me te. Markeri vertikal ka shenjen e nje L me brinje te barabarta.

 

10Pika e paraleles Parallel

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Parallel

Toolbar

Object Snap

Snap to Parallel

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Parallel

Tastiera shtyp “PAR” ose PARA mbas aktivizimit qe kupton paralel  me objektin

Keyboard

PAR or PARA (when picking)

Parallel

Ne rastin kur kerkohet te ndertosh njee vije parallel me nje vije te nje objekti Markeri I Osnap Paralele eshte ndihmesi me I mire per realizimin e qellimit. Gjate perdorimit ky lloj marker eshte pak I ngateruar ne krahasim me te tjeret. Per realizimin e vijes paralele fillimisht percaktojme piken ku do te kaloje paralelja jone ne vazhdimesi cojme treuesin prane vijes se objektit me te cilen duam te krijojme paralelitet ne momentin qe shfaqet marker parallel mbi vijen e objektit levizim treguesin e mausit deri sa ten a shfaet nje vije me te pika e cila eshte parallel me ate qe ne doninm terheqim kursorindrejt kesaj vije deri ne gjatesine e deshiruar. Ne fund klikojme per te beret e mundur realizmine vijes.

 

11Pika e nderfutjes Insert

Insert 

 

 

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Insert

Toolbar

Object Snap

Snap to Insert

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Insert

Tastiera shtyp “INS”mbas aktivizimit qe kupton piken e takimit  me objektin

Keyboard

INS (when picking)

 

Markeri insert sherben per te fokusuar piken e insertimit te nje blloku, imazhi apo grupi teksti. Ndodh qe ne duam te bashkojme nje imazh me nje vije ne kete rast bashkimi sugjerohet nga marker I insertimit.Markeri I insertimit shprehet nga dy katrore te zhvendosur diagonalisht dhe te nderthurur njekohesisht. 

12Node

Node

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Node

Toolbar

Object Snap

Snap to Node

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Node

Tastiera shtyp “NODE” mbas aktivizimit qe kupton piken e takimit  me objektin qe ndodhet ne ndarjet qe ne kemi paracaktuar.

Keyboard

NODE (when picking)

Markeri node qe ka formen e nje rethi me dy diametra perpendikulare te zhvendosur 45 grade sherben per te bashkuar objektin qe ne po vizatojme me pikat e realizuara ne objektin e ndertuar me pare. Keto pika ne I kemi vendosur ose me menyren e ndarjes se barabarte te objetiti ne pjese ose me menyren e ndarjes se objektit ne pjese te barabarta me madhesi fikse qe jane pikerisht komandat “Draw-point divide or measure..

Tree symbols arranged along a Spline

 

13Pika me e afert Nearest

Nearest 

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to Nearest

Toolbar

Object Snap

Snap to Nearest

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click Nearest

Tastiera shtyp “NEA” ose “NEAR” mbas aktivizimit qe kupton piken e takimit  me objektin qe ndodhet me afer me pozicionin e treguesit te mausit.

Keyboard

NEA or NEAR (when picking)

Markeri me I aferti “Nearest” sherben per te percaktuar nje pike me te afert me vendodhejn e mausit pra sipas deshires. Ne momenin qe treguesi I mausit I afrohet objektit shikohet qe ne vijat e tij shfaqet marker nearest qe eshte nej shenje si dy trekendesha te barabarte por te vendosur me kulme te kunderta. Si ne figure.

 

Perdorimi nga Objekti qe do Takohet “Osnap

Ndodh qe pika e objektit qe do takohet me vizatimin tone, te sherbeje si pika nga e cila nis krijimi I vizatimit. Kjo metode eshte shume e perdoreshme mbasi shpesh pika te objekteve sherbejne si referenca te vazhdimesise se metejshme te vizatimit.

NGA From

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap From

Toolbar

Object Snap

Snap From

Shfaqja  e Menuse shtyp njekohesihst shift dhe butonin e djathte te mausit

Pull-down

Shift + Right Click From

Tastiera shtyp “FRO” ose “FROM” mbas aktivizimit qe kupton piken e takimit  nga e cila nis objekti.

Keyboard

FRO or FROM (when picking)

Line and Circle

Kjo metode mund te pprdoret per te bashkuar pika te dy objekteve me pika Osnap gjithashtu.  Por pika e references mund te perdoret pika NGA e cila ne nisim nderitimin e objektit. Po te shikojme shembullin e meposhtem do te kuptojme me mire kete menyre. Theksojme qe kjo menyre perdor shume nocionet e koordinatave relative dhe koordinatave absolute. Qellimi eshte ndertimi I nje rethi siper nje vije ne vazhdimesi por qe pika e poshteme e tij te jete e njejte me piken e siperme te vijes. Ndertimi I saj kerkohet te realizohet pa ndihmen e vijave konstruktive por duke perdoruru konceptin e perdorimit te pikave Osnap dhe filluar nga ajo pike Osnap qe egziston pra NGA “From”.

 

Fillimisht realizojme ndertimin e vijes.

Egzekutojme komanden vije

Command: LINE
Percaktojme piken e pare nga do te filloje vija

Specify first point: (pick a point in the lower half of the drawing area)

Percaktojme piken e dyte te perfundimit te vijes. Per te realizuar nje vije te gjate 30 njesi perdorim koordinatat relative. Pra thjeshte vendosim @ para shifrave vendosim vleren 0 per x dhe 30 per Y

Specify next point or [Undo]: @0,30 (a relative co-ordinate, 30 units above the first point)

per ta perfunduar shtypim tasten enterReturn

Specify next point or [Undo]: Return(to end)

Line and Endpoint

Per te realizuar rethin veprojme si me poshte

Egzekutoj komanden reth

Command: CIRCLE

Percaktoj qendren e rethit. Per te treguar qe ajo eshte e kondicionuar shtyp me tastier qe qendra do jete NGA “FROM”

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]: FROM

Kompjuteri kupton qe ju keni nje kusht dhe kerkon te dije kush eshte ky kusht keshtu ju kerkon te percaktoni piken baze ose referencen Ju I pergjigjeni qe do te jete nje pike fundore duke shtypur FUND “END”

Base point: END

perseri kompjuteri ju kerkon qe sa larg do jete kjo pike nga pika fundore per kete arsye ju shkruani koordinatat relative te saj duke shtypur @ dhe per koordinaten x 0 ndersa per koordinatetn y 10 pra “@0,10”

of <Offset>: @0,10 (this co-ordinate is a point 10 units above the endpoint)

Deri ne kete stad kompjuteri ka konceptuar qe do ndertoni nje reth I cili ka nje qender te spostuar nga pika fundore e vijes 10 njesi. Kompjuteri ju kerkon se fundmi qe ju te percaktoni rezen e rethit gje te cilen e realizoni duke shtypur 10 njesi

Specify radius of circle or [Diameter] <10.0000>: 10 (a radius value of 10 ensures that the southern point on the circle will touch the top of the line)

Mjafton nje eneter dhe juve keni krijuar rethin ne pozicionin qe donit dhe me egzakytesine me te madhe duke perdorur si reference piken fundore te vijes. Pra ju jeni nisur NGA nje pike e paracaktuar.

Funksionimi I Objekt Snap Running Object Snaps

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Object Snap Settings

Toolbar

Object Snap

Object Snap Settings

Shfaqja  e Menuse shtyp komanden  ToolssubmenuDrafting Settings…

Pull-down

ToolssubmenuDrafting Settings…

Tastiera shtyp “DDOSNAP” qe te  aktivizosh dritaren dialogues te Osnap-ve.

Keyboard

DDOSNAP

Perdorimi I object snapeve nuk vjen rastesisht. Markerat e perdorshem ne Osnap aktivizohen dhe caktivizohen me ane te dritares dialoguese “Drafting settings” ne kutizen Objekt snap. Me egzekutimin e DDOSNAP do shikojme qe kutiza dialoguese shfaqet per aktivizimin e object Snap-eve fillimisht duhet qe te bejem active Grupin “Objekt snap On” duke klikuar ke kutiza katrore e saj dhe lene nje shenje si konfirmim. Po keshtu duhet bere e njejta gje edhe per kutizen e Objekt Snaping Tracking On. Ne vijimesi duhet qe kutizat e markerave qe duam te shfaqen si Osnap duhet ti klikojme me radhe.  Aktivizimi I tyre ben qe ju nuk keni nevoje ti aktivizoni manualisht ato ne moment te caktuara por I keni te aktivizuara dhe ato shfaqen autiomatiksiht ne momemtin  e perdorimit. Kjo ndihmon shume gjate procesit te vizatimit. Nese ne nje object ten dare me pika do te donim qe nde cdo pike te vendosnim nje object vizatimor (pershembull nje siperfaqe ne nje masterplan ta mbushnim me pisha) atehere do te na duhej qe se bashku me komanden NODE te perdorin edhe aktivizimin e pikave te Snap. Nese ato I kemi aktive shikojme qe insertimi I figures  behet thjesht me nje kopje dhe pikat e NODE aktivizoheshin automatikisht ne momentin e afrimit te treguesit te mausit.

Ketu me poshte eshte figura e cila shpreh dritaren dialoguese per konfigurimin e Objekt Snapeve. Kjo kutize dialoguese gjithashtu perfshin edhe funksionet e Snap e Grides si dhe te Polar tracking.

 

Osnap Settings Dialogue Box

Nese ju doni te aktivizoni vetem funksionet e markerave Osnap per pikat fundore dhe per qendrat e objekteve te ahrkuara dhe nuk doni te aktivizoni pikat e mesit ete objekteve klikim qe duhet te realizoni shprehet ne figuren e meposhteme. Mos harroni qe kutiza e emertimit Object Snap On te jete e klikuar.  Ne vazhdimesi me kete llogjike ju mund te kllikoni ne emertimet respective. Aktivizimi dhe caktivizimi I tyre eshte thjeshte nje klikim aktivizon dhe nje klikim tjeter caktivizon e keshtu me radhe. Ne fund konformaon me nje ok te dritares dialoguese drafting settings.

  Check Boxes

Funksionini I markuesve te object snapit mundet qe per nje moment te behet I bezdisur ne shfaqjen e pikave per ta shuar kete mjafton te shtypim ne barin e treguesit te gjendjes vizatimore funksionin ndihmes vizatimor Osnap dhe do shikonei qe te gjithe markerat nuk shfaqen dhe nuk funksionojne. Per riaktivizimin e tyre perseri aktivizo ndihmesin vizatimor Osnap. Shpesh ky funksion realizohet edhe thjshte me tasten F3.

 

Asgje None

Shpesh ndodh qe ju doni te vizatoni nje pike prane nje objekti te snap dhe nuk mund te realizoni ate sepse ju aktivizohet pika snap. Per kete arsye ju duhet te caktivizoni ate pike dhe jot e tjerat. Per kete arsye kur afrohesh me mouse shtyp me tastier komandn asnje “NONE”. Ne kete menyre ju keni eleminuar cfaqjen e pikes osnap vetem per kete rast pa caktivizuar te tjerat..

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Snap to None

Toolbar

Object Snap

Snap to None

Shfaqja  e Menuse shtyp shift dhe butonin e djathte te mousit dhe kliko asnje komanden “NONE” 

Pull-down

Shift + Right Click None

Tastiera shtyp “NONE” qe te  c’aktivizosh shfaqjen e pikes snap vetem per kete rast.

Keyboard

NONE (when picking)

Para dhe pas egzekutimit te komandes none shikohet qe Snapi eshte Aktivizuar perpara eshte pikerisht Markeri NODE dhe me egzekutimin e komandes none nuk ka me Marker te Osnapi te akivizuar. Figura me poshte.

Para egzekutimit te None               

Pas egzekutimit te None

 

 

 

AutoSnap

Ju edhe mud te mos e keni vene re por perdorni vetit e autosnap-it ne menyre te pavullneteshme. Megjithate keto veti jane te regullueshme dhe te aktivizuara nga perdoruesit. Programi I ka te aktivizuara paraparakisht por qe ne mund ti ndryshojme ato. Keshtu ne dritaren dialoguese Drafting Settings” ne opsionin Object Snap ne kemi edhe nje komande “options”e cila na shernben per kete qellim.

 Osnap Settings Dialogue Box

Me ane te saj ne mund te aktivizojme dhe caktivizojme thjesht duke cekuar ose ose hequr cekimin ne kutizat perbri emertimit te tyre. Gjithastu ne mund te ndryshojme edhe ngjyren dhe madhesine e markerit. Quadrant AutoSnap  

zakonisht ngjyra e markerave lihet e verdhe ne rastet e punes me fusha te ereta mbasi ajo kontrastoin mire me to. Por ngjyren dhe madhesine e percakton gjithnje perdoruesi..

 

 

 

 

 

Kutiza rethuese e Markerit The Aperture Box

Aperture Box 

Kutiza rethuese e markerit sherben per te treguar qe Brenda hapsires se saj mundet te shfaqet nje marker ajo mund te jete e dukeshme si ne figuren e mesiperme ose e pa dukshme. Zakonisht programi e ka ate te pa dukeshme. Kutiza rethuese ashtu si dhe opsionet e Autosnapit mund te regullohet ne komanden opsione ne dritaren Object Snap te kutizes dialoguese Draffting settings. Kjo kutize ka limitet e saj te hapjes.

 

Percaktimi I Objekt Snap me perdorimin e nje Cikli. Object Snap Cycling

Ndodh qe ne nje vizatim te keni dy a me shume pika te snapuara qe jane Brenda nje kutize rethuese te markerit. Ne kete rast ju e keni te veshtire qe te zhvendosni e te fiksoni pikerisht piken qe ju doni. Ne kete rast vjen ne ndihme vetia e “Object Snap Cycling” e cila ju lejon ju qe te kerceni nga nje pike ne tjeter me ane te shtypjes ciklike te nje TAB. Ne figuren e meposhteme kemi nje vije prane nje qendre rethi. Pra kemi gjithesej kater pika Osnap te cilat ne pamjen reale jane Brenda kutizes kufizuese te markerit levizja e treguesit te mausit per te kapur qendren e rethit apo mesin e vijes eshte shume e vogel deri ne nje mase te pa kontrollueshme. Ne kete rast mbasi kutiza rethuese markerit aktivizon njeren nga pikat Osnap ne kete moment ne shtypim Tab dhe shikojme kush aktivizohet nga pikat Osnap. Ne figure fillimisht kemi kercyer ne dy pikat fundore te vijes END  me tej ne piken e mesit te saj Midpoint  dhe ne fund ne Qendren e rethit Center.

    Te zmadhuara

Pak te zmadhuar

osna-21

osna-22

osna-23

Perdorimi I I Pikave te krijuarar perkohesisht Using Temporary Tracking Points

Shiriti i ikonave kliko ikonen  Temporary Tracking Point

Toolbar

Object Snap

Temporary Tracking Point

Shfaqja  e Menuse shtyp shift dhe butonin e djathte te mousit dhe kliko komanden Cfaqje e perkoheshme e pikes“Temporary Tracking Point” 

Pull-down

Shift + Right Click Temporary track point

Tastiera shtyp “TT” .

Keyboard

TT (when picking)

Circumscribed Circle 

Ky funksion ndihmes sherben per te krijuar pika te cilat kerkohen dhe ne nuk duam qe ti krijojme ato me ane te vijave konstruktive mbasi kjo do te perbente nje veprim te tepert. Nese do te donit te jashteshkruanit nje reth kundrejt nje drejtkendeshi atehere ju me egzaktesi do te donit ted init vendndodhjen e rqendres se rethit dhe egzaktesisht resen e tij. Por nese ne dispozicion keni vetem nje drejtkendesh pa permasa vizatimi  me egzaktesi I rethit do te behej me veshtiresi per te mos thene I pamundur. Si te veprojme ne kete rast.

Ndertojme drejtkendeshin me tej bashkojme dy kulmet diagonal te tij me nje vije konstruktive duke perdorur end point si Osnap.

Constructing the Centre Point

Per te gjetur qendren e rethit cojme treguesin e mousit prane qendres se diagonals dhe ne momenrtin e shfajes se Osnapit midpoint klikojme per te percaktuar rezen terheqim trguesin e mousit deri ne njeren nga kulmet e drejtkendeshitklikojme dhe kemi realizuar rethin por me e sakta dhe pa vija ndiohmes konstruktive veorohet keshtu

Fillimisht ndertojme drejtkenedeshin. Sipas komandave ne vijimsi.

Per ndertimin e drejtkendshit  To Draw the Rectangle

Egzekuto koamnden drejtkendesh

Command: RECTANG
Percakto piken e njerit prej kulmeve

Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet /Thickness /Width]: (pick a point)

Percakto piken e dyte te kulmit diagonal me te aprin dhe kliko

Specify other corner point: (pick another point to draw the rectangle, the size is not important)

 

Per ndertimin e rethit  To Draw the Circle

 

Egzekuto koamnden reth

Command: CIRCLE
Percakto qendren e rethit. Per ti treguar kompjuterit qe ne na duhet nje pike e perkoheshme shtyp me  tastier pike e perkoheshme “TT”

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]: TT
Percakto objektin qe do perdoret si referenca dhe shtyp mes “MID” per te treguar qe do perdoresh mesin e objektit ne rastin tone njera nga brinjet e drejtkendeshit dhe I bie tastes enter

Specify temporary OTRACK point: MID
Kompjuteri ju kerkon te dije mesin e kujt dhe ju klikoni brinjen e drejtkendeshit

of (pick the left side of the rectangle)
Percakto qendren e rethit. Per ti treguar kompjuterit qe ne na duhet nje pike e perkoheshme shtyp me  tastier pike e perkoheshme “TT”

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]: TT
Percakto objektin qe do perdoret si referenca dhe shtyp mes “MID” per te treguar qe do perdoresh mesin e objektit ne rastin tone njera nga brinjet e drejtkendeshit dhe I bie tastes enter

Specify temporary OTRACK point: MID
Kompjuteri ju kerkon te dije mesin e kujt dhe ju klikoni brinjen tjeter te drejtkendeshit

of (pick the bottom line of the rectangle)
Percakton qendren e rethit pikerisht ne dy vijat me pika qe shfaqen ne vizatim duke klikuar pikerisht ke nderprerja e tyre ne momentin e shfajes se nje kryqi.

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]: (move the cursor close to the circle center location)

Qendra e rethit eshte pikerisht ne mbivendosjen e dy pikave te mesit te dy vijave me pika. Si ne figure. osna-25
Percaktimi I rezes se rethit behet thjesht duke e zhvendosur treguesin e mousit drejt njerit prej kulmeve dhe ne momentin e shfaqjes se markerit fund “END” te klikojme aty.

OsnapDiameter/<Radius>: END of (pick the top right corner of the rectangle)

 

Ne kete menyre kemi realizuar rethin e jashteshkruar drejtkenedeshit.

Object Snap Tracking

OSNAP tracking eshte nje ndihmes I cili perkohesisht tregon thyerjet e nje objekti qofshin keto fundore ne mes qender etj. Ajo ju mundeson thjeshtesimin e identifikimit te pikave si dhe perckaktimin me egzaktesi te tyre. Qe te funksionoje kjo duhet qe Osnap te jete active gje e cila behet ne disa menyra te shprehura me larte dhe nga me te perdoreshmet eshte shtypja e tastes F11 e cila e aktivizon dhe caktivizon Osnap-in.  Nje funksion te tille ben edhe komanda Osnap OTRACKne barin e treguesit te gjendjes vizatimore.

Per te demonstruar se sa e perdoreshme eshte Osnap dhe pikat e perkoheshme te aktivizuara nga I po I rikthehemi edhe nje here realizimit ten je drejtkendeshi me nje reth te jashteshkruar. Perpara se te fillojme mos haroni aktivizoni Object Snap On dhe Object Snap Tracking On si ne figure.

osna-27

.

Per te vizatuar Drejtkendeshin To Draw the Rectangle

Egzekuto komanden Drejtkendesh.

Command: RECTANG
Percakto piken e pare te drejktkeneshit duke klikuar diku ne fleten e vizatimit.

 Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/ Width]: (pick a point)

Percakto piken e dyte te tij perseri duke klikuar.

Specify other corner point: (pick another point to draw the rectangle, the size is not important)

 

Per te vizatuar rethin  To Draw the Circle

 

Egzekuto komanden reth

Command: CIRCLE
Percakto qendren e rethit

Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]:

osna-24

Leviz treguesin e mousit prane mesit te njeres brinje te drejtkendeshit deri sa te tregohet marker I  mesit te brinjes Midpoint e mban pak mbi te treguesin deri sa te cfaet nje kryq I cili tregon terheqjen e perkoheshme te kesaj pike “Temporary Tracking Point” realizohet e njejta gje per brinjen tjeter te drejtkendeshit perperndikulare me te paren.

Ne piken e nderprerjes se dy vijave te pikezuara klikojme dhe kemi percaktuar keshtu rezen e rethit. Per te percaktuar rezen e tij terheqim treguesin e mousit deri ne njerin prej fundeve te njeres brinje te drejkendeshit kur del markeri I Osnapit End klikojme dhe ne kete menyre kemi ndertuar rethin e kerkuar.

 

Pikat Filtruese Point Filters

 

Zakonisht ne punojme ne plan me dy dimensione. Por ne AutoCAD punohet edhe me trupa tre dimensional. Kur ne punojme ne nje plan vizatim kupton qe plani baze xy eshte I mjaftueshem per objektin tone dhe automatikisht koordinaten e trete te ketij oktani e koncepton 0, Por ne rast se ne duam te ndertojme figura tre dimensionaleshe duhet qe te detyrojme AutoCAD te na kerkoje edhe koordinaten e tret z. Kjo gje realizohet duke perdorur komanden .xy filter.